tisdag 20 november 2012

Pysselhörna

Idag har jag gjort i ordning ett skrivbord till barnen på loftet. Nu är det rena kontorslandskapet här uppe - tre skrivbord på rad. I min fantasi såg jag framför mig hur barnen satt och ritade och pysslade i harmoni, timme efter timme, medan jag jobbade eller bloggade i lugn och ro. Så blev det inte riktigt... Det första Odin sa när det var färdigt var:
- Jag vill göra kullerbyttor!
Sen satt de visserligen där en stund men bråkade mest om pennvässaren. Nåväl. Det känns iallafall bra att de har grejer uppdukade ifall skaparlusten slår till.

2 kommentarer:

Elina sa...

Jättemysigt! Snart sitter de där och pysslar ska du se :) Kul att ni har varsitt i samma rum!

Jonna sa...

haha men snart kommer nog skaparandan ska du se :) den där vaxduken duger väl fint? färggrann!